poniedziałek, 28 listopada 2011

ROZMOWA W PIWNICY - autor: Barnim Regalica

Słowiańska moc prastarego dębu

No więc zostaliśmy sami,więc możemy wreszcie szczerze pogadać.Nie,nie zdejmę ci knebla przecież wiesz że mi nie wolno.Ale pogadamy.
Papierosy,dobra rzecz. To Powiatowego?No jemu już nie są potrzebne.
Tak,to jest ta pierwsza rzecz,jaką chcę ci powiedzieć-Rewolucyjny Rząd Narodowy nie skorzystał z prawa łaski w żadnym z przypadków w waszym procesie.Tak, że można stwierdzić,że te wszystkie drobiazgi,które tu zostawili są do naszej dyspozycji.Przez najbliższy kwadrans.
Że co?Wybacz,ale knebel naprawdę zniekształca.A ja jeszcze mam zawodową chorobę słuchu,przecież wiesz,jaką gram muzykę.Zespół wykonawczy jest 3-osobowy.Dwóch wyprowadza delikwenta w kajdankach do sali gdzie jest sąd doraźny czy jak to się tam teraz nazywa.Musi być bo jesteśmy krajem praworządnym i nikt nie może być zabity bez wyroku sądowego.Habeas corpus...Nie słyszałeś?Mniejsza z tym.Tam więc mu mówią że prośba o łaskę została odrzucona i wyrok zostaje wykonany natychmiast.Rozumiesz chodzi o to żeby był w pełni świadomy,ale zarazem chodzi też o bezpieczeństwo składu orzekającego i sprawność procesu-jednego dnia tak kilkudziesięciu to wcale nie prosta sprawa.Każdy opór komplikuje przebieg,pomijając już ryzyko.Więc po to są te kajdanki i nadzieja,gdy go wyprowadzą.Nadzieja jest czasem lepsza od kajdanek.Ale gdy już wie,to po to jest zespół wykonawczy,ochrona sądu stoi z boku,ale zespół wykonawczy ma szybko doprowadzić go do następnej sali,gdzie jest już wykonawca bezpośredni,tam go przytrzymują i ten strzela mu w czoło z bliskiej odległości.Nie w potylicę,choć byłoby wygodniej chodzi o to,aby tamten spojrzał w twarz sprawiedliwości.Czyli mnie.No, bo kat to sprawiedliwość.Czytałeś de Maistre,a? Nie?Myślałem że to jest w programie europeistyki czy dziennikarstwa?Bo na twojej stronie jest,że masz dyplomy z obu.Wiesz,kiedy dowiedziałem się,że mam cię na liście zajrzałem do sieci żeby się trochę poduczyć.
No musiałem ci to powiedzieć żebyśmy obaj mieli jasną perspektywę.
Widzę,że jesteś zdziwiony.Ale tym, że tu jestem w ogóle-chrząknij dwa razy czy tym że dali mnie do zespołu-chrząknij raz?
No tak. Na to drugie pytanie odpowiem krótko-ja chciałem,ale oni nie chcieli.Wiesz przecież,jakiego entourage potrzebuje moja muzyka.Piwnice,czarne skórzane ubrania,kajdanki,łańcuchy,broń-no tu jest wszystko i nie trzeba za to płacić.Wiem,że nie wolno filmować,ale da się to obejść.Wyobrażasz sobie,jaki będzie teledysk?Dobra,nie taki drogi jak u Lady Gagi ale za to przynajmniej częściowo prawdziwy.I nikt do końca nie wie,co tu jest prawdą a co nie,a wszyscy wiedzą,że coś jest na pewno.To była szansa dokonania czegoś w sztuce dana mi przez historię i jako artysta nie mogłem jej zmarnować.Może umieszczę cię w tym teledysku-Ty zawsze miałeś parcie na szkło.Co?No mniejsza o to.
A dlaczego oni chcieli?Widziałeś może wielokrotnie transmitowane wystąpienia ojca Borowika,obecnego prymasa?Skład personelu instytucji państwowych musi odzwierciedlać strukturę wyznaniową kraju.No to i zespołów wykonawczych również,przecież są państwowe.Ale lata demoliberalizmu zrobiły swoje i ludzie się jakoś do tych funkcji nie pchali.A z naszego środowiska było bardzo wiele zgłoszeń.I był argument,że przecież razem to ponad 1% narodu,którego reprezentacja też musi znaleźć swoje miejsce w strukturach państwa.Sam prymas powiedział.Więc jeśli nie w Sejmie ani w telewizji,w radach nadzorczych też nie za bardzo,to dlaczego nie w tych instytucjach cierpiących skądinąd na brak chętnej kadry.No tak-jurorem w telewizji pewnie prędko znów nie zostanę.
Jak widzisz moje środowisko wypełniło pewną niewielką lecz istotną z punktu widzenia państwa lukę społeczną.
A dlaczego ja osobiście się tutaj znalazłem?
No przecież jestem zły a skoro tamci wg ciebie to zło,to gdzie mam być?Rozumiem-byłem zły ale byłem z wami,czyli zły ale jednak z wami,więc dobry.To stosunek do wroga określa kto jest zły,kto,dobry.Carl Schmitt się kłania.Też nie słyszałeś?Przyznaj się-studia zrobiłeś już po drugiej reformie szkolnictwa wyższego minister Hall?Zresztą nie ważne.
Byłem z wami bo dawaliście mi szansę samorealizacji.Dobre słowo-jedno ze słów kluczy epoki demoliberalnej.A skoro coś od was brałem to musiałem iść na kompromisy.Nie byłem przecież 17-latkiem z gitarą,który może rówieśnikom pokazywać,że jest najbardziej truth.Tego wymagał układ i ten mały i ten duży,do czasu wszystko trzymający.Póki się nie zbuntowali.Wiesz ja dawno zrozumiałem że życie wymaga kompromisów,ale wcale nie znaczy że wszyscy zawierający kompromisy muszą zapomnieć o swoich pryncypiach.Ja nie zapomniałem.Chyba teraz mi wierzysz?
Poza tym-oni naprawdę stwarzają mi szansę samorealizacji.Ciekawe że ci co was przekonali że nie ojczyzna,porządek,wypełnianie obowiązków społecznych,nawet nie zbawienie-ale samorealizacja jest najważniejsza,nie pomyśleli że są ludzie samorealizujący się strzelając innym w tył głowy.Taki Marcuse na przykład.Nie pomyślał a przecież nie głupi był gość.Co też nie słyszałeś?Młody,wykształcony z dużego miasta...No dobrze wiem że jesteś spod Zielonej Góry( i nie mam nic przeciw ),a młodzi dziś jesteśmy do 50-tki.Ale wykształcenie?
Przyznaj się stary-w końcu teraz możesz to powiedzieć-ten swój dyplom kupiłeś w sieci?Oba dyplomy?...
Szczerze mówiąc nie powinno mnie to dziwić,pracowałem wśród celebrytów.Ale wiesz-ta III RP z taką elitą to jednak musiała upaść.I nie bierz tego proszę do siebie,nie ma w tym co mówię nic osobistego.
Liczyliście że was obronią tamci ale zastanów się-Francja ma kłopot z Emiratem Tuluzy,a Niemcy naprawdę musieli się napracować żeby ich miasta były "Exstremistenrein".Szkoda, że pod celą nie masz Internetu-oglądałem foty z Berlina.Na Unter den Linden została tylko jedna lipa-na której po wszystkim powieszono kierownictwo berlińskiej komórki al-Kaidy.Przynajmniej tych,których za takich uważano.
Na dodatek Czeczeńcy pierdolnęli w rurociąg bałtycki.Dagestan wybuchł,a Chińczycy-zaczęli z Rosją negocjacje na temat rozwoju harmonizacji stosunków wzajemnych.Chodzi o autonomię dla terenów na wschód od Bajkału-na początek.I to wszystko w jednym czasie!No to pomyśl,kto miał na Kremlu i w Berlinie czas,żeby zajmować się kondominium?Czyli kto miał was ratować?Trzeba jasno powiedzieć,że katole trafili w moment,sam nie wybrałbym lepiej.
Dość szybko to poczułem,zawczasu.Właściwie,kiedy Tomasz Lis zaczął pisywać felietony w " Uważam Rze",należało potraktować to jako sygnał.Wtedy " Gazeta Wyborcza" napisała,że zwariował,a wykształciuchy to kupiły.Ja nie i wówczas zacząłem odnawiać dawne kontakty.
A swoją drogą to bardzo inteligentny człowiek.Czy wiesz że teraz prowadzi obozowy radiowęzeł w ośrodku reedukacji na Żuławach?Czyli w sumie pracuje w zawodzie.Mało komu z celebrytów minionej epoki tak się udało.
No cóż chyba musimy iść.Nie szarp się proszę,bądź rozsądny.To tak działa że jak się szarpiesz ,to się bardziej zaciska.Z każdego incydentu musimy pisać protokół,to trwa a ja po południu mam koncert i nie chcę się spóźnić.
Umówmy się-ty pójdziesz spokojnie,a ja ci trochę poluzuję knebel i sznur na szyi.Może być?
I nie mów do mnie Nergal. Po rewolucji narodowej wróciłem do swojego dawnego pseudonimu.Przynajmniej jakiejś części nowej elity mniej on działa na nerwy.
Moje wspólne zdjęcie z autorem opowiadania: " Rozmowa w piwnicy ",zrobione podczas jednego ze spotkań święta słowiańskiego.Z twarzy Barnima bije wielka troska o ruch zadrużny w Polsce...
Powyższe opowiadanie umieszczam z portalu NARODOWCY.PL za zgodą i przychylnością autora.Samo opowiadanie tak mnie ujęło,że postanowiłem je zamieścić na swoim blogu. Jest świetne,wielowątkowe i barwne.Działa na wyobraźnię i inteligencję średnio zorientowanego czytelnika,znającego realia współczesnej Polski i gmatwaninę otaczającego świata.
Autor- Barnim Regalica to postać nietuzinkowa .Człowiek niezłomny i wierny własnym ideałom.Z duszą Polaka. Pisarz ,polityk i zadrużanin. To również mój serdeczny kolega i autorytet w sprawach dla mnie ważnych.Wspaniały kompan i krasomówca.Słowianin w sercu i marzyciel na co dzień-walczący o te marzenia.
Barnimie, to dla mnie wielka przyjemność mieć tę sposobność i napisać te kilka zdań o Tobie !
Sława!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz